PSP Cargo Group Romania news
Blog
Reducerea timpului de tranzit cu până la 2 zile: avantaj strategic pentru partenerii PSP Cargo Group în Europa Centrală și de Est

Presiunea reală din supply chain
În transportul feroviar internațional, fiecare zi contează. Pentru managerii de logistică și supply chain, timpul de tranzit influențează:
– capacitatea de a respecta termenele contractuale,
– viteza de rotație a stocurilor,
– cash flow-ul și costurile de capital.
Conform European Green Deal, volumul transportului feroviar de marfă ar trebui să crească cu 30% până în 2030. În același timp, costul întârzierilor se măsoară în pierderi comerciale și în penalități din contracte.
Unde apar blocajele în CEE
Pe coridorul România–Ungaria, timpii de staționare la frontieră, schimburile de locomotive și procedurile tehnice pot adăuga ore sau zile la tranzit. Studiile ERA arată că optimizarea procedurilor și eliminarea barierelor tehnice pot reduce timpii de așteptare cu până la 25%.
Pentru clienți, asta înseamnă:
– marfă mai mult timp în mișcare, mai puțin timp pe linii moarte,
– reducerea expunerii la întârzieri lanț,
planificare mai precisă a livrărilor către clienți finali.
Cum răspunde PSP Cargo Group
PSP Cargo Group operează printre altele, locomotive interoperabile Siemens Vectron pe rutele România–Ungaria. Beneficiu direct: eliminarea schimbului de tracțiune și a staționărilor suplimentare în puncte precum Curtici/Lőkösháza, Episcopia Bihorului/Biharkeresztes, Valea lui Mihai/Nyírábrány.
Rezultat măsurabil:
– până la 2 zile mai puțin în tranzit,
– livrări mai rapide pe coridoarele vest–est,
– mai puține costuri generate de idle time și manipulări.
Impact asupra indicatorilor de performanță
Indicator cheie | Situație standard | Cu PSP Cargo Interoperabil |
Timp mediu tranzit RO–HU | 5–7 zile | 3–5 zile |
Staționare la frontieră | 6–8 ore | 1–2 ore |
Număr manipulări suplimentare | 2–3 operațiuni | 0 |
Eficiență + sustenabilitate
– Mai puține opriri și manevre înseamnă:
– consum redus de energie,
– emisii mai mici de CO,
aliniere cu obiectivele ESG și cu cerințele clienților pentru logistică verde.
Transportul feroviar electric rămâne cel mai eficient mod de a muta marfă pe distanțe mari, cu emisii de 7 g CO₂/tkm față de 155 g la transport rutier.
Dacă prioritatea ta este predictibilitatea livrărilor, optimizarea costurilor și reducerea riscurilor operaționale, interoperabilitatea și experiența PSP Cargo Group în coridorul România–Ungaria oferă un avantaj competitiv tangibil: zile câștigate, lanț de aprovizionare mai sigur, și livrări mai fiabile.
Archive
Search
Calendar
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Recent Comments